Zondag 19 januari: dag 49 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu Zondag 19 januari: dag 49 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu

Zondag 19 januari: dag 49

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

En alweer een dag vol avonturen...
Vanmorgen eerst t koffer ingepakt, kei en kei zwaar... Aan het ontbijt zegt Larry, een Canadees, waarom laat je het koffer niet hier en neem je alleen een tas mee? Duh, waarom zijn we er zelf niet opgekomen? Dus snel alle zware en onnodig spul in het koffer gepropt en we konden lekker licht vertrekken...
De eerste stop was bij een "koffieplantage" We kregen allemaal verschillende koffie en thee te drinken; ginseng, kokos, lemongras, red rijst, ginger, bandanesthee, cacao en safraan.
Daarna kwam het klapstuk; lowak kopi. We hebben dus gewoon catshitcoffee gedronken. De aller-allerduurste koffie ter wereld. Heeft iemand de bucketlist gekeken met morgen freeman en jack nickolson? Die zelfde koffie was het! Dat is toch wauw!!
En weer op weg, langs rijstvelden, kraampjes met fruit, niet te tellen tempeltjes en winkeltjes. En zo kwamen we bij Ulun Danu Beratan uit. Een tempelcomplex uit de 16e eeuw, in en aan een meer.
Met allemaal touristen uit Java...
En hoe wij dat wisten? Ze wilde allemaal met ons op de foto!! Mannen, vrouwen, jongens en meisjes, zelfs hele gezinnen.
We voelde ons net "bolywood" sterren! Zelfs toen we een rustig plekje opzochten kwamen ze nog naar ons toe. We hebben ons kapot gelachen.
Plakken we dalijk bij wildvreemden in het familiealbum. Ik hoop dat ze er geen posterformaat van maken!
Evengoed was het een grappige ervaring!
En zo werd onze reis weer voortgezet. We kwamen in het plaatsje Gitgit. Hier hadden ze watervallen. Ketut vroeg of we die ook wilde zien. Welja, we waren toch de tourist uit aan het hangen.
Van het entreegeld konden de kindjes in het dorp naar school. Onze gids, ook Ketut, leide ons daarom gratis rond.
We zaten hoog in de bergen en op de terugweg begon het te regenen. Ketut sneed een heel groot blad van een plant af, dat was onze paraplu. Eigenlijk vond ik dat nog het leukste van de watervallen, haha.
Uiteindelijk na 6.5 uur kwamen we in Lovina aan. Nu zitten we in een hotelletje aan het strand en we kunnen niet naar de dolfijnen of snorkelen. De zee is te onstuimig en dit duurt tot het chinese nieuwjaar... Is dat even jammer!!

• 19 Januari 2014 - 17:08

Bep Berbers:

Ha Es,
    Lees net je verslag....hoe reizen jullie???te vpet,bus met ofzonder gids....reuze interessant...rugzak,koffen met bagage......en moet dat allemaal mee terug........heerlijk dat blad als paraplui.....tot horens goede tocht bep