Zaterdag 25 januari: dag 55 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu Zaterdag 25 januari: dag 55 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25 januari: dag 55

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

YES, YES, YES.... Helemaal heppie...
We zijn gaan snorkelen en ik heb bijna alle personages van de film Nemo onder mij voorbij zien komen. Geweldig om te zien. Het water is zo ongelooflijk helder, ik kon tot op de bodem kijken.
Daarna gingen we verder naar de volgende baai, om te snorkelen bij de Blue Lagoon (een andere dan Padangbay) waar een langgerekt wit zandstrand is (veel stranden hebben zwart zand, ook heel apart)
Anyway....
We waren nog niet halverwege en opeens een plons en een zucht...het zal toch niet??? Jawel hoor...... Dolfijnen... Wauw....een hele school! Deze waren "not so friendly" want dit waren "wilde" dolfijnen en kwamen niet als er een boot kwam, ze waren schuw volgens onze kapitein. Je zag ze niet heel vaak. Wij hebben ze wel een uur zien spelen en springen. Geweldig, Yvonne en ik waren helemaal onder de indruk. In Lovina en Amed hebben we constant over de zee getuurd en niets gezien. Als we dachten dat we ze zagen waren het alleen maar golven en hier waren ze opeens. Twee dolfijnen kwamen zelfs heel dicht bij de boot.
Wanneer ze verder weg zwommen, wij er met de boot achteraan. De kapitein vond het ook heel gaaf!
Uiteindelijk toch maar naar de Blue Lagoon gevaren. Dat was ook een plaatje. Toen we bijna op t strand waren. Kwamen er allemaal Balineesjes aangerend om te helpen om die boot aan wal te krijgen.
Op het strand lekker gegeten (gegrilde vis-satè) nog even aan de kust gesnorkeld en schelpjes opgedoken. Ik hoefde niet meer in dat diepe water te snorkelen, want waar dolfijnen zwemmen, zijn ook haaien lijkt me en die vind ik dan weer wat minder!
Toen we wilde vertrekken kwamen alle mannetjes weer helpen om die boot (die ongeloflijk stabiel is) weer in het water te krijgen. Ook leuk!
We zijn gelijk een terras opgeploft en hebben nagenoten van ons dolfijnen avontuur, we voelde ons zo bevoorrecht.....
In het hotel nog even lekker in de zon en het zwembad gelegen. Al met al een supergeweldige dag gehad.....

• 25 Januari 2014 - 17:58

Karin:

Det waas dus eine SUPERSJONE daag!
    Heerlijk geniet der van, de tied vluug........

• 25 Januari 2014 - 22:43

Danny:

Waat geweldig allemaol! Het wordt dadelijk afkicken als je weer in nl bent. Maar nu nog even genieten. Wij zijn ontzettend blij dat jij je ontzettend vermaakt en happy bent. Groetjes en liefs van ons beide. Wil en Dan.