Vrijdag 31 januari EXTRA - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu Vrijdag 31 januari EXTRA - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu

Vrijdag 31 januari EXTRA

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

10:30 En zo belanden we in het Seoul-avontuur.....
Van hot naar her gestuurd op het vliegveld voor een hotel. Yvonne krijgt een gratis kamer met alle maaltijden inbegrepen en ik krijg niets, raar hè! Volgens Korean Air omdat Yvonne meer betaald heeft voor haar ticket. Je begrijpt natuurlijk dat hier (buiten de klacht ter plekke) maandag een mailtje over verstuurd gaat worden!! Dit is niet netjes...
Anyway...
In onze pas staat nu ook een stempel van Korea.
We zitten nu in Seoul in het Hyatt hotel, een tweepersoonskamer (gratis voor mij dus!) met een wc met een warme wc-bril. Tis toch niet te geloven....zo lekker...ik wil dat ook!!
Beneden bij de receptie brachten we "gangnam style" ter sprake en we maakte gelijk vrienden!! We waren "happy" gasten... (Het liedje gaat trouwens over het verschil tussen arm en rijk, wel dure kleren maar geen "happy face")
Dalijk gaan we een 5.5 uur durende sightseeing tocht door het centrum maken.
We lachen ons kapot, zitten we hier zomaar midden in Seoul op een vrijdag, wie had dat gedacht!!!!
13:00 wachten op de bus...
In een grote bus met blauwe gordijntjes zitten we met 4 man en de guide, die de r niet kan uitspreken.(nee, wij lachen haar niet uit) Het is vandaag Chinees nieuwjaar, wat een toeval!! We krijgen allemaal een dikke leenjas, want potverdorie wat is het koud!!
15:00 Zo, dat was het koninklijk paleis (tot in 1910 hebben er 6 eeuwen keizers in gewoond) in 10 minuten en we hebben het huis van de president(met heel veel politie) gezien.(maar ja, we waren in Bali al (per ongeluk) in het huis van de kleinzoon van de koning geweest!!) Flits, flits en weer door.
18:00 daarna hadden we 10 minuten om de belangrijkste boedha tempel van Seoul te bezoeken. 3 enorme boedha's behelste een volledige wand. Hier waren mensen en een monnik aan het bidden en mocht je geen foto's maken. Daarna zijn we Koriaans gaan eten (met stokjes!) en hadden we 15 minuten om over de winkelpromenade te lopen.
Hier mag je op de openbare plaatsen nergens roken, zelfs niet op de winkelpromenade. Je ziet hier ook nergens een rommeltje liggen. De mensen zijn uitermate beleefd, hoge nieuwbouw naast oude huizen, wat een contrast.
Leuk om een dag geweest te zijn!
Terug in het hotel even lekker in bad geweest en nu (19:45) wachten tot we naar het vliegveld gebracht worden, zodat ons (echt) allerlaatste deel kan beginnen..
Maar ik vond dit zo'n leuk extraatje dat ik jullie dit niet wilde onthouden...
Nu echt tot snel...

• 01 Februari 2014 - 02:39

Manon:

Wat gaaf dat je dit vandaag nog lekker mee hebt kunnen pikken! Super!!! Wat zul je nog lang kunnen teren op dit avontuur. Esje, we zien je snel!!! Dikke kus Manon Eddy Sjuul Puck xxx