Dinsdag 21 januari: dag 51 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 januari: dag 51 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 januari: dag 51

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Vandaag lekker de tourist uitgehangen...
We begonnen in Singaraja, naar de dagmarkt. Wat een belevenis, kleuren en geuren. Veel fruit, specerijen en ceremonie-dingetjes. Yvonne en ik waren de enige blanken. Hier hebben we fruit gekocht. Appels, zelfgeplukte mandarijnen met pitjes en een stekelige vrucht die op een lichee lijkt (ik kom even niet op de naam). Op Bali groeit een wit bloemetje aan de boom wat heel erg lekker ruikt. Hier hebben ze ook wierook-stokjes van. Ik probeerde aan een wierookverkoopstertje met handen en voeten uit te leggen wat ik bedoelde, maar ze snapte mij echt niet. Dus daar moeten we nog naar op zoek. Na de markt door naar de haven waar we bijna weg waaiden. Singaraja is een oude koloniale havenstad en de vroegere hoofdstad van Bali. Als je de kleine dorpjes gewend bent, vindt je hier niet zoveel aan.
We reden terug de bergen in naar Brahma Arama Vihara, een boeddhistisch tempelcomplex, heel mooi en rustgevend. Je mocht ook overal naar binnen (als je je schoenen maar uitdeed) deze tempel was heel anders dan alle Balinese tempels. Veel ruimer van opzet en niet zo'n drukke beelden. 3 kilometer verder lag Air Panas Banjer. Een natuurlijke zwavelbron waarvan het warme water uit de bekken van "naga", een soort van slange-draken in de bassins stroomde. Er was een bassin waar de "waterspuwers" vrij hoog zaten, onder die straal klapperde mijn tanden op elkaar, zo hard kwam dat water naar beneden. In deze bronnen hebben we wel een paar uur gelegen. Het was zo lekker aangenaam.
Onze chauffeur blijft dan gewoon wachten wachten op de parkeerplaats. Dat is wel fijn; hij haast ons totaal niet en heeft alle tijd.
Moe en voldaan kwamen we weer bij het hotel aan.
Hier in Lovina heb ik de puntzak friet zien staan. Bij ieder restaurant krijg je ook bitterballen. We hebben vanavond zelfs de golden earring en andre hazes gehoord. Ik geloofde mijn oren niet!! Het tentje bleek van een hollander te zijn.
Nee, van Lovina had ik mij een hele andere voorstelling gemaakt. Misschien omdat het echt niet druk was en het weer niet meespeelde. Ik ben benieuwd naar Amed waar we morgen naar toe gaan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 03 Okt. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 39454

Voorgaande reizen:

28 November 2013 - 01 Februari 2014

Mijn eerste reis, op naar Bali

01 Februari 2014 - 01 Februari 2014

Ook nog een dag naar Noord-Korea

Landen bezocht: