Donderdag 23 januari: dag 53 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu Donderdag 23 januari: dag 53 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 januari: dag 53

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Vandaag op pad geweest met Wajang, boevenkop eerste klas, maar zo aardig!
Via een rit langs uitgestrekte rijstvelden tussen de bergen (Wajang wilde iedere keer stoppen zodat we foto's konden maken) kwamen aan bij Tirtangga. Een mooi aangelegde privètuin met zwemvijver van de koning. Prachtig mooi om te zien. Enorme vissen in de vijvers, waterspuwers en fonteinen. Hier lekker iets gegeten onder het genot van het mooie uitzicht.
Daarna gingen we naar het paleis van de inmiddels overleden koning. Hij onderhield goede banden met de Nederlanders. Een hofje heette zelfs Masterdam (eigenlijk Amsterdam, maar door hun "andere" uitspraak is t verbasterd tot Masterdam. Allemaal steegjes en trapjes. Het eerste deel was niet veel soeps, totdat we een trapje afliepen en door een met parlemoer ingelegde deur in een heel mooi huis stonden. Opeens kwam er een man aanlopen die zei dat we in zijn huis stonden. Oeps...stonden we in het huis van het achterkleinkind van de koning foto's te maken!! We zeiden dat hij een heel mooi huis had en hebben ons maar gelijk omgedraaid!! Toch ons rondje afgemaakt, je kon niet zien wat privè was, dus op hoop van zegen dat we niet weggestuurd werden!
Hierna naar de officiële tuinen van de koning, waar hij zijn belangrijke gasten uitnodigde. Enorm groot, maar niet zo mooi als zijn privètuin. Er hingen verschillende foto's, waaronder een met zijn 24 (!!) kinderen en een waar zijn Nederlandse schoondochter (Astrid) op stond.
Via de rijstvelden weer terug naar het hotel, waar we nog even (in de regen) gezwommen hebben. Nu zitten we aan het strand op het terras met de kaarsjes aan te wachten op ons diner. Ook niet verkeerd, toch??

• 24 Januari 2014 - 14:10

Carmen Linnartz:

Ha die Es, mooi verslag, sla maar een oosters Prins aan de haak, dan krijg je ook zo'n paleis tuin haha, dikke kus Carmen