Maandag 13 januari: dag 43 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu Maandag 13 januari: dag 43 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther Dooren - WaarBenJij.nu

Maandag 13 januari: dag 43

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Gesprongen, gezongen, gedanst en (met made samen,pfff) yoga gedaan. Wat een kapotmakerie.. Na de lunch kwam (niet Hans of Hansson, maar) Hansano (achter zijn naam zit een heel verhaal achter, wie daar behoefte aan heeft, vertel ik het zo wel een keer) met ijsjes. Hij vertrok vandaag weer terug naar Zweden. Nou dat was een feest en een knoeiboel. Nu hebben de vh-tjes allemaal hèlè slechte tanden, ik denk dat de ijsjes pijnlijk lekker waren!
Er stonden allemaal zakken met gedoneerde kleding. Omdat het zo vochtig is, schimmelt het snel en gaat het stinken. De vh-tjes mochten uitzoeken wat ze leuk vonden. Een zak uitgezocht voor "noodgevallen" en de rest wilde we weggooien. Nee, dat moest worden verbrand. Pal naast waar wij zaten! We werden gewoon weggerookt. In de tuin maar ons "braintraining" dansje gedaan. We hebben ook de "margarèna" sinds kort ingevoerd. Dat vinden ze ook een vreselijk leuke dans. De hele wereld kent die dans behalve in Bali!
Ik heb mij door broer1 laten afzetten bij Nomad voor mijn bintang, want ik moest nog naar de markt voor nieuwe broeken en een kleinigheidje voor de vh-tjes wilde ik kopen.
Op t terras bij Nomad mijn mail en fb bijwerken en mensen kijken. Er liep een man voorbij, dus daar lachte ik vriendelijk tegen en 10 minuten later kwam hij terug en vroeg hij of hij erbij mocht komen zitten. Je begint in het Engels en nu bleek hij oorspronkelijk van Maastricht te komen. Jippy, eindelijk weer "plat kalle" na dik 6 weken...
Hij had zich een uurtje vergist met zijn sauna afspraak en moest de tijd doden. Omdat ik zo vriendelijk naar hem lachte, leek t hem wel leuk om dan maar samen met mij een bintang te drinken. De tijd vloog voorbij en hij nodigde mij uit om samen te eten 's avonds. Dus toch maar snel over de markt gelopen voor mijn broeken en ik heb voor een leuke prijs 20 armbandjes gekocht, als afscheidskadootje voor de vh-tjes. Thuis snel iets anders aan, want ik was bezeiverd, ijs was over mij heen geknoeid, en ik plakte van het zweten en van alle vh-tjes die moesten knuffelen.
En snel door naar het cafè, waar we hadden afgesproken. Nou, dat was zo leuk, vreselijk gelachen, uiteindelijk toch maar naar een pizzaria gegaan. We hadden zoveel gemeen en hij zei iets en ik dacht het en andersom. Zo raar. Is t omdat we allebei Limburger zijn? Uiteindelijk waren we een van de laatste die weggingen.
Overdag stikt t van de taxi's en na 23:00 uur (of als het regent) zie je er geen een meer! Gelukkig hoef je je hand maar op te houden als er een auto voorbij komt en die neemt je mee.
We hebben gelijk maar iets voor morgen afgesproken.
Dat is het leuke van hier, 's morgens weet je niet wat de dag gaat brengen. Het is iedere dag echt een verrassing!

  • 14 Januari 2014 - 12:08

    Nel Heijnen:

    't Blief leuk om dien sjriefsels te laeze !LAOT DICH MAAR SJTEEDS VERRASSE. Op die meneer is 't
    veur ós auch döks sinterklaos ! Geneet nog van 't lèste sjtök ! Heel väöl groete. Nel

  • 14 Januari 2014 - 13:01

    Cynthia:

    Hahahaaha waat ein leuk verhoal! Nou ig hoap det se eine leuke aovend gehad haes, ver heure het waal weer. Joa det is het sjoone van allein reize, doe tröfs zo vaak zo'n leuke luuj diej se waarsjienlik neet getroffe hads es se met eemes angers zouw zeen gewaes. Ig höb het aafloupe reis met gemaak, es se met zien tweeje reis, komme der neet vaak miense langs die gezellig biej dig wille zitte. Nouw, ver heure het waal!!!

  • 14 Januari 2014 - 19:10

    Danny:

    Waat leuk des eine oet Limburg trefs..het wird steeds leuker doa...woh? Jaomer det het einde in zicht is..of bliefs ze doa? Veer kommen dan waal noa dich...amusatie..sjeng on de geng.

  • 15 Januari 2014 - 11:35

    Bepberbers:

    Ha es,wat een verhaal weer;geweldig...En nu plannen aan het maken voor de laatste 14 dagen..
    Ben heel benieuwd....wens je veel plezier en ontmoetngen met interessante mensen.
    tot hoerns en ik ben weer benieuwd naar je verhalen...groetjes bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 03 Okt. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 39474

Voorgaande reizen:

28 November 2013 - 01 Februari 2014

Mijn eerste reis, op naar Bali

01 Februari 2014 - 01 Februari 2014

Ook nog een dag naar Noord-Korea

Landen bezocht: